top of page
Zoeken
  • laurencede3

Trip to Belgium

Hoi hoi liefste lezers!!


Aangezien het een verlengd weekend was en ik de vrijdag niet moest werken ben ik terug naar huis geweest! Woensdag was ik in de late namiddag vertrokken en Lukas kwam me halen aan het station, dit was een zeer leuk weerzien na iets meer dan 3 weken. Daarna zijn we snel naar mij thuis gegaan, hebben we samen gegeten, veel gebabbeld en dan snel gaan slapen na de vermoeiende reis.


Donderdagmiddag hadden mijn ouders superlekker gekookt (lamskroon met gratin dauphinois, asperges en prinsessenboontjes met een portosausje) en als 4-uurtje ging papa moelleux au chocolat maken!!! Mmmm, dit is één van mijn favorietjes van de desserts van papaatje. Ze hebben me verwend en ik heb hier uiteraard enorm van genoten. Tussen het middagmaal en het 4-uurtje zijn we ook langs gegaan bij Lukas thuis en hebben we gezellig zitten praten. Als afsluiter van deze dag hadden we met enkele vrienden afgesproken in een zomerbar.


Vrijdag was dan een rustiger dagje en hebben we wat winkeltjes bezocht en 's avonds zijn we gezellig gaan eten.


Zaterdagochtend vertrok ik dan terug naar mijn plekje in Amsterdam samen met Lukas. We hadden enkele dingen gepland die we graag nog wouden doen hier. Maar deze plannen veranderden een beetje toen we hier toekwamen want we hadden gezien dat er hier kermis stond en er waren ook heel veel kraampjes in de buurt (het was een beetje zoals de sinksenfeesten in Kortrijk).


Vandaag (zondag) gingen we dan wat wandelen in verschillende parken. SLECHTSTE IDEE EVER. We waren nog geen kwartiertje onderweg nadat we hadden besloten om terug naar mijn plekje te komen. Het was echt veel te warm (althans voor Lukas en ik).


Nu weer enkele weetjes! Eentje die ik was vergeten en eentje over de stemming.


1) Rondlopen met een flesje bier (alcohol in het algemeen) is strafbaar!

Maar jointjes mogen overal.. Iedereen weet wel dat weed hier legaal is maar ik vind het vreemd dat ze dan zo streng zijn op vlak van alcohol.


2) Er is hier geen stemplicht!

Sommige van jullie weten dit waarschijnlijk maar ik wist dit niet. Hier zijn ze dus niet verplicht om te gaan stemmen. Slechts 50% van de bevolking is hier gaan stemmen EN dit is hier een record, er zijn nog nooit zoveel mensen komen stemmen.


Bedankt om mijn blogberichtje te lezen en tot de volgende keer!


DOEI!!!

55 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page