top of page
Zoeken
  • laurencede3

Ik zit al aan de helft van mijn avontuur!

Hoi liefste lezers!


Zoals jullie in de titel al konden lezen zit ik al aan de helft! Wat vliegt de tijd voorbij.

Deze week had ik dus mijn tussentijdse evaluatie, SPANNEND!

Om een lang verhaal kort te houden, ze zijn hier heel tevreden! En vooral over mijn werkattitude en de resultaten die ik in deze korte tijd reeds verkregen heb. Dit is natuurlijk heel fijn om te horen :).


Nu even enkele weetjes!! Dit wou ik al heel lang doen maar ik vergat dit telkens opnieuw.. Dus hierbij ben ik het niet vergeten!!


1) Ook al spreek ik Nederlands tegen iedereen, sommige antwoorden in het Engels..

Ik weet dat ik niet met dit accent spreek maar ik let echt wel op de woorden die ik gebruik. Soms is dit wel frustrerend maar uiteindelijk hebben de meeste dan wel door dat ze ook gewoon in het Nederlands kunnen praten.

Even een verhaaltje in verband met mijn Vlaams accent. Ik ga hier regelmatig sporten en elke zaterdag is er kickboksen voor vrouwen. Aangezien ik dit vroeger nog nooit gedaan heb stel ik regelmatig enkele vragen of wordt er gewoon eens gebabbeld en de trainer vind mijn "accent" blijkbaar heel rustgevend. Dit vond ik wel grappig om te horen.


2) Ze werken hier met een QWERTY TOETSENBORD!!!! Dit wist ik dus niet op voorhand. Op dag 1 van mijn stage moest ik mijn login activeren en hierbij moest ik dus een wachtwoord kiezen. Dit wachtwoord moest hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens bevatten. Ik zag toen dat het een qwerty toetsenbord was maar stond hier toen niet echt bij stil.. Totdat ik mij voor de eerste keer moest aanmelden vanop mijn laptop.. Ik dacht dat ik een bepaald speciaal teken had gekozen maar dit bleek niet overeen te komen met mijn wachtwoord. HAHAHAHA. Het is weer niet raar dat zoiets mij moet overkomen. Uiteindelijk had ik het dan wel gevonden hahaha.


3) Er is hier STATIEGELD op plastieken flessen!

Wel niet op alle plastieken flessen.. Maar ik vind dit wel een goed idee!


4) De supermarkten zijn hier dagelijks super lang open!

Met super lang bedoel ik tot elke dag tot 22u en op zondag tot 19u. Zot toch??


5) Hier zijn de mensen veel opener dan bij ons!

Dit is echt gezellig, je hoort er overal direct bij. Bijvoorbeeld hier op het werk komen ze (de collega's) me altijd halen voor de lunchpauze en voor de theepauze. Dit creëert direct een leuk groepsgevoel.


Ziezo, dit zijn voorlopig de zaken die me het meest opgevallen zijn.

Bedankt om mijn blogberichtje te lezen en tot de volgende keer!


DOEI!

45 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page